söndag, september 23, 2007

Söndagsaktiviteter

Nu har jag, efter inspiration från några andra hemmafruar, skaffat mig en egen blogg! Tänk det trodde jag aldrig skulle ske. Hur ska man hinna med att uppdatera här när man har ett 1,5m berg av strykning...

Men iallafall. Halv sju vaknade Wilmer i morse, standard nuförtiden. Både M och jag maskade lite och trodde nog att han skulle kunna somna om. Men då kom Freja ner och då var det bara att kliva upp. Efter frukost och fix så skulle ungarna bada. Herregud vilken kamp det är varje gång. Freja skriker, grinar och lever om. Samma visa jämt, skitdrygt. Det går hela tiden i vågor hur hennes badning går. Suck. Efter det åker hon och M ner till jobbet och fixade lite. M ska åka till Tyskland i morgon så nu blir man gräsänkling igen. Tålamodet får sig en rejäl prövning när man är själv med ungarna i flera dagar.
Wilmer och jag la oss och sov under tiden. Skönt.

Ja sen så åkte vi till lekparken en sväng på eftermiddan. Wilmer älskar att åka rutchkana! Han är helt galen i den på öppnis. Freja sköter sig själv, går omkring och fixar för sig själv. Hon är så duktig!



Det var den dagen det, dom somnade runt 20 båda två.....lugnet sänker sig över Krokusgatan.......:) I morgon är det dagis igen och skjutsning fram och tillbaka. Vardag även kallad!















1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen till blogträsket!!! Men du... halv sju räknas faktiskt som sovmorgon!