måndag, september 24, 2007

Äntligen

Ja äntligen sover bananerna! Så himla skönt om man får säga det! Det har varit nedräkning hela eftermiddagen....Wilmer sov bara förmiddag idag så han har ju varit på bristningsgränsen de senaste timmarna. Han slocknade efter halva flaskan vid ca 18.45....Freja efter halva "hitta nemo" vid 19.30. Så nu sitter jag här och pyser.

Måndagar är alltid ganska långtråkiga. Öppnis är stängt och fröet är ju bara på torsdagar. Freja är på dagis så det är bara jag och Wilmer här hemma....vi har tvättat, hängt tvätten, tvättat en maskin till och hängt den. Sen åt vi lite riskakor och lunch. Han blir helt galen om han inte får äta själv! Maten flyger över halva köket....det kanske är därför vi har invasion av bananflugor! Fattar inte var de kommer ifrån! Överallt sitter dom och gottar sig....lyfter man på nåt så kommer det en hel svärm! Jag spyr.

Men vi har iallfall bakat lite på eftermiddan, jag och ungarna....så här söt blir man när man får smaka:

mums mums...



Snack om vidervarning när jag skulle borsta tänderna på ungarna innan dom la sig!! Alla tandborstar var fulla av bananflugorna! Sanslönst, fick sanera hela badrummet! Snabba är dom jävlarna också. Snart får vi väl ta hit anticimex.


Nu tänker jag kolla klart på idol i brist på annat.

Inga kommentarer: