fredag, september 28, 2007

Fredagskvällar

Nu är det äntligen helg! Inte för att det egentligen gör någon skillnad, jag har ju helg hela veckorna, men helg betyder avlastning. Man kan slappna av och inte bara ägna sig åt att mata W, bära på honom, skälla på F för att hon grisar i soffan, dammsuga upp matrester, byta bajs osv osv osv. Nu finns det en till som kan ägna sin tid åt det! Så fredagar är veckans höjdpunkt!
Freja går på kyrkis, vilket hon älskar! Absolut inga protester eller gnäll som det kan vara när vi ska iväg till dagis. Under tiden hon är där brukar jag och Wilmer åka till öppnis en sväng...idag var det väl endel av dom gamla vanliga stofilerna där. På eftermiddagen åker vi alltid och handlar allihopa, som en enda stor happy family....not :) Sen hema och laga mat, bada barn, F äter lördagsgodis (man får faktiskt det om man är en snäll tjej!), W och M somnar i soffan, jag nattar F.....sen segdeg hela kvällen. Så ser i princip varje fredag ut. Intressant värre.

I morgon är det husvisning på en hus som jag verkligen verkligen verkligen skulle vilja ha. Men sannolikheten att jag skulle få det är i princip lika med noll. Finanserna kommer inte att räcka till, det är bara att inse fakta. Trist men sant. Men man kan ju alltid hoppas på mirakel.

Nu ska jag bära ner W till sängen....i natt sov han hela natten där, länge sen sist. Han har varit lite halvhängig idag, seg och trött. Kanske är på väg att bli sjuk....eller så är det för tanden som är på väg upp. Bekymmersamt.

Inga kommentarer: